Alicante - A new home!

11 februari 2016 - Alacant, Spanje

Hola!

Terwijl ik deze blog schrijf realiseer ik me dat ik de afgelopen tijd niet zoveel van me heb laten horen. Het normale leven is helaas weer begonnen, zoals je in mijn laatste blog hebt kunnen lezen. Elke dag gaan we gewoon weer naar school, volgen we leuke courses en minder leuke courses, sporten we en gaan we lekker eten. Maar natuurlijk doen we ook nog steeds heel veel leuke dingen! Daarom vond ik dat ik maar weer eens van me moest laten horen. En eigenlijk omdat ik jullie vooral wil laten weten dat we verhuisd zijn!

Alicante - A new home! Breakfast room - 10

Inmiddels zijn we gevestigd op een nieuw plekje. Dit huisje zal ons huisje blijven voor de gehele periode dat we hier zijn in Alicante. En wat zijn we er blij mee.. Het vorige huis stond op een verschrikkelijke locatie, helemaal achterin het centrum (onze ghetto). Dit huis is heerlijk midden in de stad, ongeveer 10 minuutjes lopen van alles. Daarnaast is alles heerlijk schoon (tenminste, toen we hier kwamen), hebben we allemaal een eigen kamer met een heerlijk bedje, bureautje, schone (eigen) lakentjes en een ruime (en vooral schone) kledingkast. We genieten volop! Daarbij hebben we ook een balkon met veel zon en een grote woonkamer/keuken. Ik zal wat foto's plaatsen waardoor jullie het beter kunnen zien. Maar in vergelijking met het andere huis is het echt een geweldig nieuw, fris plekje. Het enige nadeel is dat je alles hoort van de buren (en ja, echt werkelijk alles). Mijn buren maken bijvoorbeeld elke avond ongeveer 3 magnetronmaaltijden. De eerste om 8 uur, de tweede rond 10 en de laatste rond 12 uur in de avond. Maatgoed, dat terzijde.

Living room - 1 Kichen room - 3
Verder vermaken we ons prima! We genieten van de rust en het leven hier! Zoals ik net ook al noemde hebben we ons ritme weer een beetje terug. De vakken op school zijn prima te doen. Human Resource Management is een beetje saai (en de docente spreekt nogal sloom en boring) maar de stof is interessant. De docent van Organizational Design moet alleen nog wat werken aan zijn Engelse uitspraak (want dat is soms echt lachwekkend) en hij lees alles rechtstreeks van de sheets, maar verder is het een aardige man. Art Management is een leuke les, erg interactief, maar past eigenijk totaal niet bij ons. Maar daarom is het juist wel leuk, het is tenslotte je minor-ruimte! In deze course ontwerpen we logo's en praten we over designers en art directors. Ten slotte hebben we nog Sociology of Migration, een geweldig vak. De docent spreekt nauwelijks Engels en lacht continu om zijn eigen grapjes. Het is wel heel interessant en je kan het inrichten op je eigen manier, je kan je eigen onderwerpen kiezen, dat is erg leuk. Ohja, en deze week zijn we gestart met de Spaanse cursus. Erg goed begrijpbaar en erg leuk! De cocktail party (ja echt, midden op de dag op school) van de Spaanse cursus was alleen niet zo'n succes. Iedereen van alle Spaanse niveau cursussen kwamen bijeen om een drankje te drinken. Helaas waren de cocktails alleen biertjes, was het heerlijke eten een wormige paella en waren het té veel mensen in een warm hok. Maar leuke actie verder wel, haha.

Afgelopen weekend was ook een bijzonder weekend. Het was hier namelijk carnaval. En jep, dat vieren ze hier net zoals in Nederland! De straten staan vol met mensen, overal is muziek te horen, live optredens, en overal verklede mensen. Dus ja, we hebben de avond van ons leven (of naja, onze week) gehad! :)

food - 4 Carnaval

Aankomend weekend ga ik de stad weer een stukje verder verkennen en ga ik op zoek naar een leuk stadje buiten Alicante. Ik ben benieuwd, en ik laat zeker wat weten! Tot snel!

Liefs,
Joanne