Alicante - Sport & School

31 januari 2016 - Alacant, Spanje

Maandag 25 januari & dinsdag 26 januari
Maandag is onze healthy dag. Dus wat hebben we gedaan? We zijn op zoek gegaan naar een sportschool! Er zitten een aantal sportscholen in het centrum, maar al snel kwamen we er achter dat sporten erg duur is, bij alle sportscholen. Sporten is hier op een of andere manier duurder dan in Nederland, best raar als je dat vergelijkt met eten en andere dingen. Uiteindelijk hebben we DE perfecte sportschool gevonden. En hier is het geld zeker de moeite waard! We kunnen fitnessen (2 verdiepingen zijn gevuld met fitnessaparten), heel veel groepslessen volgen (van yoga en pilates tot body pump en zumba), en gebruik maken van het zwem en wellness gedeelte (met zwembad, 2 bubbelbaden, 2 sauna’s, warmtestoelen). De fitnesapparaten zijn ook voorzien van internet (je kan zelfs je Facebook checken als je op de crosstrainer zit), films, televisie (kunnen we nog een woordje Spaans leren), of je kan het koppelen aan je telefoon. Daarnaast is er ook nog een heerlijk restaurant en een sapjesbar. Wij hebben ons plekje gevonden!

GymPiscina

Verder hebben we ook een aantal super lekker vegetarische restaurants gevonden. Heerlijk! We hebben dinsdag genoten van Gado Gado bij Bodhi Green.

Bodhi GreenFood Bodhi Green

Daarnaast hebben we mijn buddy ontmoet, Miriam. Een schat van een meid, alleen haar Engels is, uhm tja, Spaans? Ze heeft ons erg leuke dingen verteld over de stad. Waar we wel heen moeten, en waar niet. De leuke restaurants, barretjes en waar je goedkoop kan eten en waar niet. Verder heeft ze ons verteld in wat voor Ghetto buurt we nu wonen (in ons tijdelijke huis) en dat we echt uit moeten kijken, hmmm, oke… De buurt is inderdaad niet echt perfect, gelukkig verhuizen we in de loop van deze week... Oh, en ze heeft ons ook een lijst gegeven met alle leuke steden die we nog moeten bezoeken rondom Alicante, daar zijn we ook erg blij mee!

Woensdag 27 tot en met vrijdag 29 januari
Eindelijk woensdag, onze eerste schooldag…! De colleges zijn echt begonnen. We startten de dag met een introductieles. In deze introductie warden alle belangrijke dingen verteld die je als Erasmusstudent moet weten. Helaas voor ons, begon de introductie in het Spaans. Spaans was hier de hoofdtaal, dus ja. De docent vertelde ons dat er alleen maar internationale studenten in de klas zitten (ja dat klopt) en dat we een taal moeten spreken die iedereen verstaat (klopt ook nog) en dat we daarom in de introductie in de taal doen van het land (ohja, want dat verstaan we…). Zo gaat het in ieder land… Uhm, nou, nee, in Nederland gaat het toch echt anders. Na wat gemopper van diverse studenten (die net als ons (irritante Nederlanders) ook geen Spaans konden (want ja, dat spreken ze in de scandinavische landen ook niet..). Na de gebrekkige introductie startte onze eerste les. Human Resourche Management. Het werd gegeven door een hele aardige, vlotte dame. Het vak is ook erg leuk, deze houden we! Houden we? Ja, we moeten al onze vakken op dit moment nog kiezen en je kan alles omgooien, dus we kunnen ook nog heel gemakkelijk switchen. De tweede les was Art Direction/Management. Deze les zou starten om 3 uur. Onze vorige les was rond half half 12 al afgleopen dus de tussentijd hebben we gespendeerd in de outlet store naast de campus. Om 3 uur waren we aangekomen in het lokaal en we zaten daar met ongeveer 10 a 15 mensen. Minder dan tijdens de andere colleges, maar toch wel voldoende mensen voor een les. Zou je denken.. Inmiddels was het kwart over 3 en er was nog steeds geen docent te bekennen. Naja, die zal zo wel komen dachten we (ze komen hier wel vaker te laat..). Maar om half 4 was er nog niemand, en om kwart voor 4 was er ook nog geen verandering. Langzaam ging iedereen weg, jammer, einde les (zonder een begin?). Donderdag en vrijdag hebben we ook nog een aantal vakken uitgeprobeerd waaronder Organizational Design (erg leuk vak!), Distributions Channels (helemaal niets, de docente praat alleen maar over zichzelf en als je ziek bent moet je een vervangende opdracht maken waar je een halve week mee bezig bent…) en Sociologie of Migration (met een docent die de hele tijd lacht om zijn eigen grapjes, maar zijn vak is leuk!). Volgende week hebben we nog een aantal vakken en daarna gaan we maar eens kijken wat we precies gaan kiezen. Het roosters maken is hier namelijk ook nog een heel karwei. Je moet de roosters namelijk zelf samen stellen en alle vakken overlappen met elkaar. De enige opties die er zijn: (1) je kiest vakken die niet leuk zijn of (2) je moet van 9 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond naar school elke dag (met elke dag een tussenuur). Inmiddels hebben we het uitgezocht (een heel karwei..) en denken we dat we de juiste keuzes wel kunnen maken om leuke vakken en een leuk rooster te krijgen. Tot zover de verhalen over de colleges. Wat hebben we verder gedaan? Gesport. Heel veel gesport. Groepslessen gevolgt, fitness, zwemmen, en natuurlijk relaxen in de sauna en het bubbelbad (ja, de sportschool is echt geweldig..).

terrace aqua