Alicante - Time flies

26 januari 2016 - Alacant, Spanje

Hola!

Inmiddels zijn we al een tijdje in Alicante. Ik was van plan een blog bij te houden met alle reisverhalen, en dat wil ik nog steeds! Alleen het is wel een stukje lastiger dan verwacht.. Wat hebben we deze week gedaan? Over maandag en dinsdag heb ik natuurlijk al het een en ander verteld! Maandag zijn we naar de Universidad geweest en dinsdag hebben we ons vermaakt in de stad.

2016-01-22 09.17.57

Woensdag 20 januari
Op woensdag hebben we meegedaan aan de Castillo walking tour van Alicante experience. Het was een hele leuke tour die ons (gelukkig met de bus) naar boven bracht naar Castillo de la Santa Barbera. Het was een erg prachtig kasteel en het uitzicht was erg bijzonder! Je kon de hele stad bewonderen vanaf het hoogste punt van Alicante. Het was een leuke trip, met leuke mensen! We hebben een aantal studenten ontmoet tijdens deze tour. Amerikanen, Engelsen, Belgen en Duitsers. Na afloop van de tour hebben we dan ook een hapje gegeten met de Amerikanen in een erg bijzonder, maar lekker (en goedkoop) tapas restaurantje.

2016-01-20 17.27.162016-01-20 17.01.452016-01-20 16.29.13
Donderdag 21 januari
Donderdag zijn we naar de Universidad geweest voor een leuke (uren lang durende) tour over de hele campus. Het is erg groot daar, en erg mooi! Iedere faculteit heeft zijn eigen gebouw, er zijn veel sportvoorzieningen en je kan er lekker eten in goedkope restaurants, erg leuk! Ook hebben we de eerste Nederlander ontmoet, jippie! Verder zijn we in de avond naar 'De welkom party voor Erasmus studenten' geweest. Dit was alleen niet zo'n succes. 'Het feest' was niet erg bijzonder, de locatie mocht dan wel 'Carpe Diem' heten maar het zag er meer uit als een donker, stinkend hol.. Gelukkig hebben we ons in een andere bar prima vermaakt! :)

Vrijdag 22 januari
Vrijdag zijn we weer naar school geweest voor een informatieochtend. Heel leuk, ze gingen allemaal dingen uitleggen over hoe laat we waar moesten zijn deze week, en hoe alle papieren in elkaar zitten, terwijl dit allemaal al was geweest... Een beetje een zootje, en niet erg veel aan gehad, maargoed! ;) Verder hebben we in de avond afgesproken met Gaudi zijn Spaanse Buddy. We hebben erg gezellig gegeten en wat gedronken in de stad met haar vrienden!

Zaterdag 23 januari
Zaterdag hebben we niet zoveel gedaan. Eigenlijk, helemaal niets. We zijn in de avond wel op avontuur gegaan om het echte nachtleven van Alicante te ontdekken. Samen met Gaudi zijn buddy zijn we naar een leuk feest gegaan en daar hebben we ons de hele avond vermaakt. Het zou een heel gaaf feest moeten zijn, en het was erg lastig om er binnen te komen, maar uiteindelijk was het er erg rustig.. Heel bijzonder, maargoed, we hebben ons prima vermaakt :). Toch wel jammer dat ze hier alles later doen. Ze eten later middageten (echt om 2 uur pas), avondeten doen ze pas rond 10 uur en in de clubs word het pas druk rond 3 uur.. Jammer, we hadden juist gehoopt dat het hier eerder begon, want ja, wij hebben altijd om 5 uur al honger... Gelukkig kun je er aan wennen! :)

2016-01-24 23.31.38

Zondag 24 januari
Zondag hebben we onze ghetto buurt verkend. We zijn op zoek gegaan naar een winkel die op zondag open was (want echt alles is dicht op zondag..), maar helaas hebben we niets gevonden. Uiteindelijk kwamen we bij een restaurantje met alleen Spaans sprekende mensen (natuurlijk..). We hadden zin in een lekker vegetarisch broodje, maar helaas hebben ze dat heir niet veel. Er was een hele aardige meneer die ons helemaal naar een ander tentje heeft gebracht waar ze 'heeel veel' lekkere vegetarische broodjes zouden moeten hebben. Nou, niet dus.. Wel erg lief dat hij de halve stad met ons mee is gelopen om het aan te wijzen, haha. Uiteindelijk toch een klein winkeltje gevonden waar we heerlijke broodjes hebben kunnen scoren. In de avond gegeten bij een leuke Colombiaanse tent om de hoek met heerlijke milkshakes! :)

De tijd gaat vreselijk snel hier, maar dit was onze week! :)

Foto's kun je vinden in mijn video van de eerste week: https://www.youtube.com/watch?v=JOxiw_HXAhw&feature=youtu.be

Adios,
Joanne